"Biznesplan idealny czyli kluczowe elementy budowania własnej firmy"
Podczas szkolenia dowiesz się:
- Jakie elementy zawiera biznesplan
- Jak stworzyć charakterystykę firmy
- Jak dokonać analizy rynku i konkurencji oraz mocnych i słabych stron produktu/usługi
- Jak stworzyć strategię marketingową
- Jak dokonać analizy rentowności przedsięwzięcia
"Biznesplan idealny czyli kluczowe elementy budowania własnej firmy”
Biznesplan – zbędna makulatura czy fundament własnej firmy ? Pomysł, zamierzenia, wizja w przełożeniu na biznesplan. Konkurencja to także TY a marketing to nie tylko reklama. Jak złapać diabła za rogi, czyli analiza finansowa przedsięwzięcia.
O tym wszystkim i jeszcze więcej, opowie Rafał Wesołowski, wieloletni doradca biznesowy WUP, przedstawiciel Zespołu Kształcenia Ustawicznego WUP w Zielonej Górze, od dekady prezes Fundacji Lubuska Inicjatywa Pozarządowa, której jednym z celów jest efektywny rozwój przedsiębiorczości ludzi młodych, praktyk przedsiębiorczości komercyjnej i społecznej.
Rafał Wesołowski uważa, że planowanie w biznesie jest kluczowe z kilku powodów:
- Pozwala na określenie jasnych, mierzalnych celów, które przedsiębiorca chce osiągnąć, dzięki temu wie do czego dąży.
- Pomaga efektywnie zarządzać zasobami, takimi jak czas, pieniądze i ludzie. Dzięki planowaniu można efektywniej wykorzystywać zasoby tam, gdzie są najbardziej potrzebne i jednocześnie urealniać wizje.
- Planowanie pozwala na identyfikację zagrożeń i opracowanie strategii ich minimalizacji. Dzięki temu firma jest lepiej przygotowana na niespodziewane sytuacje.
- Regularne planowanie i przegląd planów umożliwia monitorowanie postępów i wprowadzanie niezbędnych korekt. To pomaga utrzymać firmę na właściwym kursie oraz elastycznie reagować na zmienność rynku.
- Dobrze zaplanowane działania zwykle przekładają się na efektywność, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
- Planowanie pozwala na lepsze zrozumienie rynku i konkurencji, co może być pomocne w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Generał George Patton powiedział kiedyś: „Dobry plan konsekwentnie wykonany dzisiaj, jest lepszy, niż idealny plan wykonany jutro”.
I tego można życzyć wszystkim, którzy wstępują na ścieżkę biznesu – planowania i konsekwencji w działaniu.