Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego
gb.JPG
de.JPG

Poradnik dla poszukującego pracy

Opracowany przez nas poradnik skierowany jest do tych wszystkich osób, które chciałyby skorzystać z naszej wiedzy nt. efektywnego poszukiwania pracy zarówno w kraju jak i za granicą. Mamy świadomość, że trudno jest doradzać z pozycji osoby mającej zatrudnienie. Niemniej jednak, nasze doświadczenie zawodowe pozwala nam na przekazanie kilku informacji wartych uwagi.


 
"Człowiek może rozwinąć swą doskonałość, lecz bez jego starań ona sama nie może uczynić go doskonalszym".

Konfucjusz
 
 
   Musicie mieć świadomość, że wykształcenie to jeszcze nie wszystko. Aby zdobyć pracę należy się wyróżniać w grupie osób, które złożyły swoje aplikacje u danego pracodawcy. Epoka, kiedy wszyscy bez większego trudu znajdowali pracę już dawno minęła. Istniejąca sytuacja gospodarcza naszego kraju na razie nie napawa optymizmem. Zaistnienie na rynku pracy wymaga, zatem od każdego zwiększonego wysiłku, zaangażowania i kreatywności. Tylko ta osoba dostanie posadę, która spełni różne oczekiwania pracodawcy - odpowiednie wykształcenie, doświadczenie, znajomość języków obcych, umiejętności, a także odpowiednia osobowość. Coraz częściej bardzo ważne są tzw. kompetencje społeczne, czyli np. otwartość na zmiany, umiejętność współpracy w grupie, pozytywne nastawienie do pracy, motywacja do pracy, tworzenie dobrej atmosfery czy też kreatywność. Ważne są również takie cechy jak: komunikatywność, dyscyplina, dokładność, inicjatywa, nastawienie na sukces, odporność na stres, dobra organizacja pracy, zdolności interpersonalne. Dobór pracowników uzależniony jest, bowiem od rodzaju stanowiska, zadań jakie należy na nim realizować i od celu jaki pracodawca chce osiągnąć.
  
Mamy nadzieję, że poradnik ten pomoże łagodniej przejść wyboistą drogą kariery zawodowej i osiągnąć cel, czyli wymarzoną pracę.

Życzymy powodzenia.

 
 
   
Przejdź do poradnika