Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego
gb.JPG
de.JPG

Poradnik dla zakładających własną Firmę

 
Oddajemy w Twoje ręce następny poradnik „Samozatrudnienie – zakładamy własną firmę”. Tym razem adresujemy go do osób, które zamierzają uruchomić własną działalność gospodarczą. Piszemy oczywiście o małych firmach, ale przy okazji informujemy o istniejących formach prawnych działalności gospodarczej. Podpowiadamy na co należy zwrócić uwagę tworząc własną firmę. Opisujemy kolejne etapy wędrówki po urzędach, aby zarejestrować działalność. Wskazujemy instytucje wspierające przedsiębiorczość i jednocześnie wspomagające finansowo tych, którzy nie mają środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Prezentujemy sposób sporządzania biznesplanu. I na zakończenie zwracamy uwagę na czynniki, od których zależy powodzenie funkcjonowania firmy.
 
Może warto spróbować? Licznym się udaje, może i Tobie dopisze szczęście. Jeśli zatem masz dobry pomysł i jesteś wytrwały w działaniu zapraszamy Ciebie do lektury tego poradnika.

Jak zostać i pozostać przedsiebiorcą

 

Każdy początkujący przedsiębiorca ma szansę na odniesienie sukcesu. Potrzebna jest determinacja, ciężka praca i… wiedza. Ten ostatni czynnik jest równie niezbędny na starcie, jak kapitał na rozruch biznesu. Przewodnik, który oddajemy do Państwa rąk, powstał w odpowiedzi na potrzebę zgromadzenia w jednej publikacji podstawowych informacji, niezbędnych początkującym przedsiębiorcom oraz takim, którzy szukają sposobów na rozwój swej firmy. Gromadzi on wiedzę o dostępnych na rynku programach i narzędziach pomocy dla przedsiębiorców.

Asysta w prowadzeniu działalności

 

Od 1 października 2014 r. są dostępne usługi doradcze asysty w prowadzeniu działalności gospodarczej świadczone przez Punkty Konsultacyjne KSU. Usługi będą świadczone we wszystkich województwach do 31.08.2014 r. przez 39 podmiotów.

Usługa doradcza asysty w prowadzeniu działalności gospodarczej składa się z dwóch etapów:

Etap I: Diagnoza potrzeb biznesowych klienta

Etap II: Wsparcie doradcze w zakresie rozwoju firmy w zidentyfikowanych na Etapie I obszarach i zgodnie z uzgodnioną z klientem ścieżką postępowania.